Monday, May 9, 2011

DAVANGERE TRIP!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Pertama sekali minta maaf sebab cakap tak serupa bikin..azam baru nk rajin2 post entri seperti tidak terlaksana. Kita pendekkan cerita, hari ini saya nak bercerita ttg trip saya ke Davangere, India bersama 2 org sahabat iaitu Bob dan Anum.
Kita orang naik bas ke sana. Perjalanan memakan masa 9 jam. Boleh tolong bayangkan naik bas 9jam di India (ianya sanagt mencabar). Setibanya di sana, kami terus ke hostel diorang..sangat lawa setanding dgn namanya Bapuji International Hostel yang hampir keseluruhannya dihuni oleh pelajar Malaysia. Malas nak tulis panjang2. Biarlah gambar2 di bawah ini bercerita...

Kitorang dijemput breakfast di rumah anak-anak bujang Davangere. Diorang masak nasi lemak. Thanks kepada tuan rumah (Fikri, Saha, Izwan, Hazwan)
Inilah rupa Bapuji International Hostel. Agak selesa kalau nk dibandingkan dgn hostel2 lain yang saya dah pergi di India. Oh ya, saya bermalam di bilik Saadah. Thanks to her.

Sebelah petang hari pertama, saya dan Anum sempat ke Auditorium tgk persiapan diorang utk Annual Dinner MSA Davangere. Saya suka backdrop



Bersama Bob selepas Majlis di dewan..kitorang dinner agak lewat malam tu (Anum, aku nak letak gmbr kite ngan pokok kelapa tu, tapi aku tak pandai nk pusing gambar)

Gambar kitorang dinner sebelum naik bas pulang ke Mangalore. Thanks sekali lagi kepada korang semua. Korang memang best!!

Sebelum naik bas, sempat lagi bergambar

Saya tak sangka first time Go-kart kat India, kat Malaysia tak pernah ada peluang pun nak main ni. Thanks to Achik dan Leyley sbb sudi bawa kitorang

Geng Go-karting

Kat Davangere, kitorang bergerak menggunakan motor. Most of studet ada motor sendiri. Ni merempit dgn Junior aku, Achik sambil capture gambar.(Picture captured by Anum)

Sempat jugak buat Reunion ngan Junior SCIPP. Thanks to Achik sbb sudi bagi KakShu lepak kt rumah hampir separuh hari, masak lunch dan yang penting bawa gi Go-karting. Hope to see you again. Nanti kalau ada masa, datang la Mangalore

Ni yang aku impress giler, Mesin parut kelapa ni diimport khas dari Malaysia


Sekian sahaja cerita saya utk kali ini. Terima kasih kepada Anum sbb sudi ajak aku join trip ni even sepatutnya aku tak join pun. Thanks to Bob atas urusan tiket bas. Warga Davengere, semoga kita bertemu lagi.

4 comments:

beruang diabetes said...

klu xde lesen keta dan cume tau idopkan enjin kete j, boleh ke nak bergokarting?

nway, SIYES KE MESIN PAROT TU BAWAK DARI MSIA? GILER KAGUMMMMM

Norfazilah said...

davangere buleh g, belgaum ni bertaun aku ajok mari, x rajing sapa pom,, aku majok :(

norfaridahanum said...

chill fazi chill...jauh gak pe belgaum tu.tapi aq ngan shu mmg ada plan nk g dlm masa terdekat nih,insyaAllah.

oh shu,perlu r berlonggok nama aq kat sinih kan.igt tu dpt pujuk aq sbb ko x nk ikut aq punya trip june nih la ek?

shusupian said...

haha..rileks r anum..jarang aku nk sebut nama ko kt blog aku nih..