Saturday, November 7, 2009

Biar Betul?????

Aku bukanlah peminat setia bola sepak Kelantan..tetapi kejayaan Kelantan mara ke Final Piala Malaysia tahun ni membuatkan aku ingin ambil tahu perkembangan semasa..walaupun x berpeluang menyaksikan perlawanan semalam..pelbagai cerita yang sedap didengar dan xkurang jgk yg x sedap didengar..

Abang dan adik lelaki aku berkesempatan ke Stadium Bukit Jalil semalam..yg abang aku tu aku boleh la terima sbb mmg minat bola..yg adik aku tu aku pelik sikit..cmne tetiba bleh minat bola pun aku xtau..



Gambar ini menceritakan betapa fanatiknya peminat bola sepak Kelantan..kali pertama aku tgk aku terfikir " Ni Stadium Nasional Bukit Jalil ke Stadium Sultan Mohamad IV???"..3/4 stadium dipenuhi 'Lautan Merah'..hanya sebahagian kecik je penyokong N9..Tetiba rase Extra proud to be Kelantanese..hahaha



Tapi gambar ni plak agak tidak enak dipandang..sepatutnya sukan itu menyatupadukan rakyat, mendisiplinkan rakyat..tetiba rasa malu nk mengaku jadi Anak Kelantan..bilakan mentaliti peminat bola sepak Kelantan akan berubah..Inilah sebabnya parents aku susah nk bg anak2 lelaki mereka g tgk bola..nnti lain plak jadinya..jika dilihat prestasi Bola Sepak Kelantan naik secara mendadak tahun ni..sepatutnya disiplin penyokong juga naik secara naik secara mendadak..aku malas la nk cerita panjang..KORANG PIKIRLAH SENDIRI!!!!

Seperti yg kita ketahui keputusannya..kemenangan Kelantan tertangguh lagi..jika beberapa bulan lepas di Final Piala FA..semalam di Final Piala Malaysia pula..walaubagaimanapun, sekalung tahniah kepada pemain kerana tiada insiden yg x diingini berlaku di atas padang..

p/s : Majulah Bola Sepak Untuk Negeri Kelantan!!!!
HIDUP THE RED WARRIORS!!!!

2 comments:

shusupian said...

Kenapa tarikh smlm..aku br post ari ni???

Unknown said...

Kelate keno gomo parok smale...lepah tu,kito pom gomo la stadium plop...hahaha...