Wednesday, December 7, 2011

Exam Fever VS Homesick

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Setelah hampir 2 minggu tak menjengah ke blog ni, petangku ini diluangkan seketika di sini. I'm done with my theory papers for Final MBBS Part 1..only practicals left!!!. Apabila theory papers berakhir, aku sudah mula berkira-kira tentang holiday aku nanti. Tak sabarnya nak balik. 2 minggu yang mendatang akan menjadi 2 minggu yg panjang.

Berbalik kepada peperiksaan yang telah dihadapi, setelah aku berusaha, sekarang aku hanya mampu bertawakkal dan berdoa semoga Allah mempermudahkan perjalanan hamba-Nya ini. Aku yakin Allah menjanjikan yang terbaik untuk hamba-Nya.

Apabila bercerita tentang cuti, saat terindah adalah apabila dapat bersama keluarga. Sedar atau tidak, semakin lama aku berada di India, "homesick" aku semakin menjadi-jadi. Orang cakap alah bisa tegal biasa tapi sebaliknya untuk aku. Cepatlah 2 minggu ini berlalu. Oh ya, aku juga terlepas peluang untuk bersama-sama dalam majlis perkahwinan sepupu aku pada 11/12/11 nanti. My 1st cousin who is going to get married. Ruginya terlepas peluang berada dalam historical moment. Inilah yang dinamakan pengorbanan.

Senyum selalu!!!!


Kenangan ketika BTN 2008

" ORANG YANG GAGAL AKAN MENCARI ALASAN UNTUK BERHENTI, TETAPI ORANG YANG BERJAYA AKAN BERHENTI MENCARI ALASAN!"

No comments: