Monday, March 23, 2009

My Family.....

Second Entry for today....

Tiba2 rasa nk cite 'bout my family..my family kecil je..consist of 6 people which are Mak, Abah, Abe, Memyself, Yo and Nini..

Ni Abah a.k.a En. Supian Che Muda..abah ni garang orgnya..sekali die buka mulut semua org diam..tp aku tau hati dia baik..dia nk yg terbaik utk anak2 dia..

Ni plak Mak a.k.a Pn Zainab Salleh..mak aku ni cikgu BM kt sekolah rendah..dulu2 klu ade masalah subjek BM dialah rujukan pertama aku..rindu la plak nk blaja BM..Mak aku ni pun bleh tahan garangnye..tp bile anak2 dh besar ni kurang la skit..korang pikirlah sendiri, semua dh besar pnjg, marah pun xguna..

This is the eldest..i call him Abe(Abang in dialek Kelantan) a.k.a Mohd Shazwan..umur dh 24 rasenye tahun ni..dah tua dah..masih lg blaja n still single kot..blaja kt Batu Pahat..x igt la nama tmpt tu..maybe dia jeles tgk adik2 still blaja..anyway menuntut ilmu tu kn xkan berakhir..jd still ade peluang teruskan je la..he is quite naughty but i know deep inside dia seorang abg yg boleh diharap...rindu nk gaduh ngan dia..

Yg ni plak my younger bro a.k.a Yo @ Mohamad Shazrul..berumur 19 thn..skrg ni blaja kt UiTM Shah Alam (Puncak Perdana)..kos die aku xbrapa igt..Diploma in Teknologi Kreatif dan Artistik rasanya..die ckp nk jd cameraman..aku pun xpernah terpikir die nk amik kos ni..unpredictable..mulanya aku xyakin jgk..but now i know it suit him..Yo, kak tau Yo bleh buat..tolak yg lain ke tepi..focus on ur study..pape pun Study comes first...yg sorg ni mmg mengecohkn suasana..klu ade die kt rumah mmg byk betul citenye..


And lastly the youngest in family..Nur Shazarini @ Nini..biasalah klu dh anak bongsu of course manja skit..padahal ktorg x manjakan pun..tp dia yg memanjakan diri sendiri..dah mmg adat anak bongsu kot (kpd anak2 bongsu sekalian..jgn marah)..Nini ni kdg2 menyakitkan hati jgk..tp aku tau die sayang aku..hehehe..(terperasan plak)..btul x Nini???...oh ya..skrg ni 14 thn @ form2 kt SMKA Amalin Aisyah Putri, Kelantan..blaja rajin2 ok..

Klu nk tau tg tinggal kt rmh skrg ni Mak n Abah je..siblings aku sume dok hostel..yg paling dekat pun adik bongsu aku..tu pun 2minggu skali baru balik..yg paling jauh aku la..Mak slalu ckp sunyi je rumah..nk wt camne..Mak n Abah jangan risau ktorg bknnya kemana2..menuntut ilmu..

Itu je kot nk kongsi..sebenarnya aku rindu diorg semua..saja buat sessi meluahkan perasaan..

2 comments:

norfaridahanum said...

wuuuuuuuuuuuuuuu!!
itulah guna blog kan?kalo tetiba rasa nak meroyan rindu kt umah..inilah tempatnya!teruskan menulis ye shu..aq ske baca.plus,update sukan skali..hahah!

shusupian said...

ko mmg suke komen blog org..update psl bdmnton bleh la kot..klu sukan lain susah skit..nnti la ek...