Saturday, August 6, 2011

AFTER 3 YEARS....

Assalamualaikum dan salam sejahtera.....
Pada 29 Julai 2011, genaplah 3 tahun aku merantau ke bumi India untuk memenuhi tuntutan menimba ilmu untuk bergelar pegawai perubatan. Tanpa disedari, tempoh 3 tahun terasa terlalu pantas berlalu. Sebelum aku melangkah ke sini dulu, 5 1/2 tahun tu dirasakan terlalu lama sehingga terfikir mampukan aku menempuh tempoh tersebut. Hakikatnya sekarang aku memasuki tahun ke-4 di sini. Sudah lebih separuh perjalanan aku lepasi. Semoga 2 1/2 tahun yang mendatang akan berjalan sebagaimana yang dirancang.

Jom kita "recap" balik apa yang terjadi sepanjang 3 tahun ni..

Tahun Pertama (29 Julai 2008- 28 Julai 2009)
Melangkah meninggal Tanah air dengan sejuta harapan

Persembahan dikir barat sempena Hari Kebangsaan ke-49
Aidilfitri @ Acro


Sesi Ice Breaking

Aidiladha @ Manipal

Holiday after exam- Eagle Eye, Chikmangalore

Histology Lab @ Bejai

Dissection Hall- Table 2
 TAHUN KE-2 (29 Julai 2009-28 Julai 2010)


Ice-breaking Junior 2009

Open House / House Warming 510 Maharaja Residency

Aidilfitri 2009

Goa

Hyderabad

Lagenda 2009 @ Manipal

Community Medicine Posting

Ooty-Mysore 2010

Clinical Posting @ Wenlock Hospital

Salam Taj Mahal

TAHUN KE-3 (29 Julai 2010- 28 Julai 2011)
Aidilfitri 2010


Aidilfitri 2010

Saying Goodbye to them

Aktiviti Riadah

Clinical Posting

Chinese New Year

Interclass 2010

Interclass 2010

Koir @ MaKSIMa


Hanumangundi Waterfall

Davengere 2010

Senior Graduation Day

Celebrating 3rd Year Anniversary @ Sri Lanka



Ini mungkin sebahagian kecil sahaja rentetan perjalanan Nur Shuhaiza di Bumi India. Semoga kenangan dan pengalaman ini akan menjadi pedoman untuk aku menempuh hari-hari mencabar.

2 comments:

kotak said...

ohhoooooiiiii~ hahahahaha...bes lak aku tgk gamba2 nih. aku link kat blog aku okeh?

norfaridahanum said...

wohooo!aq pun nk buat post lagu nih..tp x sangka plak yang srilanka trip kita tuh sbb nak celebrate 3rd year..hehe