Tuesday, March 29, 2011

AKU RINDU MEREKA

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Entri kali ini ditulis secara spontan sebab aku sedang mendengar lagu TERBANG TINGGI nyanyian YUSRY KRU..kepada yg dah tahu, memang aku peminat setia KRU tapi aku tak pernah hayati lirik lagu ni..macam mane boleh terlepas pandang ni..this song membuatkan aku teringatkan siblings aku..but i have to change the lyric a little bit..as we know KRU is a group of 3 brothers but i have 4 siblings..

Jauh sudah ku melangkah
Pelbagai halangan di redah
Demi nama mengejar cita 
Yang diimpikan bersama
 
Dulu seiringnya berempat
Kini haluanku berbeza
Namun rohaniku masih merasakan
Bimbingmu berkekalan

Bila dunia tak seindah
Bila langit tak secerah
Dan bila rebut melanda
Kau sinarkan segala
Walau tak di bibir tetapi di hati
Kau bertiga
Bagaikan sayap-sayap
Untukku terbang tinggi

Usia telah mengubah kita
Kematangan dan pengalaman
Telah banyak mengajarku mendukung
Ertinya bersaudara
 
Tatkala ku berair mata
Kau ukir senyuman ceria
Menjanji esok pasti akan menanti
Hajat dalam hati

Tika ribut jadi riang
Tika namaku dihujan
Tak pernahku melupakan
Sebalik kejayaan
Walau tak dibibir tetapi di hati
Lidahku tak terucap
Sayangnya kurasai kau bertiga
Bagaikan sayap-sayap
Untukku terbang tinggi

p/s: inilah yang terjadi bile 'homesick' melanda..thanks to KRU for such a nice lyrics (not the melody because it 'so-so' only)..

2 comments:

SarjaN yO said...

miss u too...n yO pun homesick jugop..hehe

ash said...

eh,rupenye sume sesenior pung tgh dilanda homesick lah....patutlah ADIK akak pun tgh homesick gile nak mati kat bejai ni ha...isk...jangkit dari korang rupenye!