Thursday, July 26, 2012

ROJAK

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Bersesuaian dgn tajuk entri kali ini, aku nak berkongsi macam2 benda yg terlintas di fikiran..jangan pening2 kerana ianya pasti sedap seperti rojak (bulan puasa asyik cerita psl makanan la pulak)


First of all, Selamat Menyamburt Ramadhan..Alhamdulillah aku masih diberi kesempatan olehNya utk meraikan Ramadhan tahun ini..walaupun merupakan tahun ke 5 berpuasa jauh dari tanah air, aku yakin dgn ketentuanNya, sekiranya berjauhan dari Malaysia itu mungkin lebih baik untuk aku..semoga aku dapt mengutip sebanyak mungkin keberkatan Ramadhan utk dibawa ke bulan2 seterusnya.

Sekarang aku berada di peralihan semester..baru habis semester 8 dan akan masuk semester 9..oh tidak!!..it's final semester of MBBS..sedang mengumpul kekuatan utk menghadapi semester yg mencabar sebelum mendapat gelaran Pegawai Perubatan..Bak kata sahabat aku, Siti Sarwani a.k.a Tiniey "Sikit je lg Shu, u can do it!"..anyway congrate to her and all my other friends yg dah menamatkan pengajian masing2..semoga berjaya dlm karier masing2 selepas ini..

Hari ini, 27 Julai 2012, temasya sukan terbesar di dunia iaitu Sukan Olimpik akan bermula secara rasmi..disebabkan mempunyai kelapangan selama seminggu ni, banyak la masa aku dihabiskan utk mengikuti perkembangan Olimpik terutama sekali atlet Malaysia dalam misi memburu Emas Pertama Olimpik..banyak juga isu berbangkit sepanjang persiapan sukan Olimpik tahun ini..yang paling mencuri tumpuan ialah selepas tahun 1980, sekali lagi olimpik diadakan dalam bulan Ramadhan..isu Atlet dan puasa banyak dibincangkan..



Seterusnya ialah kehadiran atlet menembak Malaysia, NurSuryani yang sarat mengandung 8 bulan akan mengambil bahagian dalam sukan Olimpik..beliau merupakan Atlet Mengandung yg ke-4 tetapi beliau merupan yang paling sarat..semoga berkat Ramadhan dan anaknya bakal menghasilkan sesuatu dalam sejarah sukan dunia..








Apabila bercerita pasal sukan, susah pulak tangan ni nk berhenti menulis..patutlah ada seorang kawan aku cakap, aku sepatutnya jadi jurnalis sukan..tapi okey apa kalau doktor bercerita pasal sukan..seterusnya aku nak cerita pasal PocketRocketMan iaitu Azizulhasni..siapa yg sedar perubahan pada pakaian dia sekarang..aku ingatkan itu merupakan pakaian baru cyclist Malaysia..selepas aku terbaca status FB Saifulislam baru aku tahu kenapa berlaku perubahan..

From FB Saifulislam:
"Master Chef Sabri kata, dia berjuang untuk mengHalalkan dapur-dapur hotel yang hakikatnya banyak dikunjungi oleh Muslim. Demikian juga Pocketrecketman, pelumba basikal negara,Azizulhasni Awang berusaha untuk membolehkan pakaian yang lebih sempurna bagi Muslim, boleh dipakai di trek.
Apabila semua orang usaha mahu membawa agamanya ke bidang masing-masing, macam-macam benda istimewa berlaku dan mendatangkan manfaat kepada umat. "

Banyak jugak lagi yang dikongsikan Saifulislam berkaitan Sukan Olimpik..bagi yang bersempatan silalah ke blog beliau..KLIK SINI UNTUK KE SAIFULISLAM..aku rasa itulah saja berkaitan Olimpik walaupun masih banyak yg terlintas di fikiran..nanti aku sambung di entri2 yang lain pulak..

Sekian sahaja utk entri Rojak ini..





Melangkah Itu Mudah.
Namun Mencari Arah Itu Yang Terkadang Payah.
Mencari Jalan Itu Mudah,
Namun Memahami Destinasi Itu Yang Susah.
Menyusuri Susur Itu Mudah,
Namun Menuju Noktah Itu Pasti Mendatangkan Lelah.






1 comment:

Unknown said...

Selamat Berpuasa...