Monday, February 21, 2011

Azizulhasni @ Pocketrocketman @ Superhero

Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Ya, Shuhaiza kembali menulis hari ini kerana ingin berkongsi sesuatu yang menarik (bagi saya) dan ianya jarang2 berlaku. Aku rasa blog aku kebelakangan ini dah macam buku biografi la pulak.


Hari ini aku nak bercerita tentang seorang yang bernama Mohd Azizulhasni bin Awang. Di kalangan media antarabangsa, beliau lebih dikenali sebagai The Pocketrocketman.Nak tahu kenapa??.Malas la pulak nak cerita, kalau rajin search la sendiri ye..Bagi yang tak kenal, dia merupakan jaguh berbasikal negara buat masa sekarang. Kalau nak tahu lebih lanjut sila la Google sendiri. 


Aku nak bercerita tentang insiden yang berlaku dua hari lepas.


Bagi sesiapa yang tak tahu insiden yang saya maksudkan boleh klik disini , disini, disini atau disini


Bagi mendapatkan gambaran yang lebih jelas, kita lihat gambar ini...


Sila fokus di bahagian betisnya



Mungkin gambar ini lebih jelas


Atau ini lebih jelas...


Mungkin sekarang paling jelas...


Apakah perasaan anda setelah melihat gambar2 ini. Meremang bulu roma, menjerit atau menitiskan air mata. Aku masih tak boleh fikir macam mana mamat ni boleh sambung kayuhannya setelah jatuh dari basikal dengan keadaan kakinya begini??. Aku cukup kagum dengan mamat ni. Bagi aku dia seorang yang luar biasa. Semoga Azizulhasni cepat sembuh dan dapat meneruskan misi memburu pingat emas Olimpik pertama Malaysia. Harapnya kecederaan ini tidak mengganggu rancangan yang telah diatur.

Ini pulak video rakaman perlumbaan tersebut


Ini pulak video temubual bersama jurulatih, pengurus pasukan dan doktor yang merawat beliau.


Gambar serpihan kayu yang telah dikeluarkan dari kaki Azizulhasni


Itu sahaja perkongsian saya pada hari ini. Sekadar ingin berkongsi sesuatu hari ini.Semoga berjumpa lagi di entry yang akan datang

Senyum selalu!!!!

No comments: