Sunday, April 5, 2009

Peluang Ke-2


Tiba2 mlm ni tergerak hati nk menulis psl seorg pemain badminton negara ni..aku rase aku xbgtau nama pun org dpt agk sape orgnya..hari ni aku baca kt paper jurulatih bg die satu lg peluang utk meyakinkan jurulatih utk mengekalkan die dlm skuad kebangsaan..kejohanan yg akn menentukan hala tuju atlet ni ialah ABC kt Korea nnti..kite tggu n lihat ape yg die mmpu buktikan..

Sebenrnya aku juz nk kongsi something yg menarik perhatian aku psl mamat ni..die mula mencipta nama di puncak when he won All England title in 2003..apa yg menarik die cipta sjrh when he became the youngest got that title..he just 21 that time..tp yg lebih menarik rekod tu bertahan setahun je..2004 lin dan got that title when he was only 20..even aku sgt kecewa time tu sbb xleh tgk live..nasib bdk dok hostel..cmni la..dan perasaan bengang tu kembali when i arrived india..badminton is not a popular game in india..so usah bermimpi utk tgk badminton kt tv India..

Berbalik kpd pemain itu..ape yg menarik perhatian aku..1 week after die tewas ngan abg die kt swiss open..adlkah perkara itu dirancang or smmgnye die kalah..hanya die yg tau jwpnnya..then lps tu die trus tenggelam..

Tapi satu lg article ari ini menarik minat aku..rashid kata lin dan dan chong wei berada di kelas mereka tersendiri..menyebabkan bkn hanya malaysia yg sukar mencari pemain pelapis..negara lain turut menghadapi masalh yg sama..apa yg terlintas di fikiran aku..ini bermakna pemain yg aku maksudkan tu muncul brsama2 player yg berada di tahap yg lebih tinggi..bagi aku agak sukar utk player tu naik kembali..so masih adakah peluang kedua buatnya..

But anything can happen in badminton..we just wait n see..

P/S: Majulah sukan untuk negara....

1 comment:

norfaridahanum said...

everybody deserves a second chance kan?but not third fourth n bla bla bla..he has lack of focus..sbb tuh jd cmnih..aiseyh!